WE GLADLY FEAST ON THOSE WHO WOULD SUBDUE US

0.3 - Brända våfflor

Hade ingen fantasi för rubriken, sorry!
 
 
Cornelia - Ja, hallå? What the...? Nej, jag vill absolut inte gå på en dejt med dig! Vet du inte att jag är lyckligt gift och dessutom har barn? Vad menar du, "det spelar väl ingen roll"? Adjö!

Vi startar denna del med en som vanligt grinig Cornelia. I don't blame her tho...
 
 
Efter... det där som nyss hände fick jag se fler positiva interaktioner mellan de nu så "lyckliga" paret.

 
Det är tur att Cornelia har den prydliga egenskapen, annars skulle väl hemmet vara bombarderat med smutsiga tallrikar vid det här laget. 
 
Mortimer - Åh, hej mamma. Jag ska bara ta något att äta och lämna mer disk efter mig som du sen får ta hand om hehehe 
 
 
Än så länge har allting gått bra med våran lille arvvinge, han har till och med kommit med på hederslistan i skolan! *stolt* Det var allt synd att vi inte räknar poäng ändå hahah 
 
 
När resten av hushållet är på jobb/skola så njuter Cornelia utav en bok. Väääääldigt långtråkigt men yah.
 
 
Mortimer fick önskningen "Få uppmärksamhet av pappa" awh, buddy jag förstår dig  <3 Seriöst, det enda Gunther gör (bortsett från att ta hand om sina behov så gott han kan) är att arbeta hemifrån på sin datorn och om han nu någon gång får en ledig stund så går den åt till Cornelia.
 
Så när båda var hemma igen fick Mortimer be sin pappa om hjälp med läxorna (två flugor i en smäll.) Önskningen uppfylld, yaay!
 
 
Gunther - Brända våfflor... 
 
Mhm, så går det när man försöker laga mat själv istället för att ta av de bra rester vi har.
 
 
Och det var allt för denna gången! Snart är det dags för Mortimers födelsedag, men det får vi se i nästa del (eller delen efter det )
Ha det gött så länge!



Yo, what's you' name?
I'll be back!

Mail

Awesome?

Be nice