WE GLADLY FEAST ON THOSE WHO WOULD SUBDUE US

Life with the Goths

Hey! Vad är nu detta? Ännu en simsblogg tänker du? Tjaa, det kan man väl kalla det för om man nu så vill. Men jag skapade denna blogg först och främst för mig själv. En blogg är en utmärkt plats för att samla allting på och det är precis det jag tänker göra. Här kommer jag dela mina screenshots från The Sims 3 vare sig ni gillar det eller ej  
Okej, såååå... Life with the Goths? Hmm, ja just det ja! Jag är en riktig 'simsnerd' för att ge ett namn till det, men jag har väl aldrig riktigt varit en simmer som gillar att skapa mina egna simmar, nej jag gillar älskar att spela med de familjer som EA redan tryckt in i spelet. Jag gillar när en sim/familj redan har en story bakom sig som man kan spinna vidare på, när jag hittar på en egen story tröttnar jag ganska fort tråkigt nog. Så vilken familj kan nu ha fångat mitt stora intresse och kärlek annat än the Goths  eller Spökh som de nu så fult heter på svenska. 
 
Nyligen så har jag hämtat en massa inspiration från några engelska bloggar och en särskild blogg som spelat en challenge med just Goth familjen fick mig riktigt inspirerad. Jag bestämde mig tillslut för att öppna upp en ny spelomgång och sätta igång direkt och eftersom det verkade så otroligt roligt att dela med sig utav allting så... Ja, ni förstår nog, det är ju därför jag sitter här just nu och skriver detta 
 
Men hallå? Vad är det för utmaning du pratar om då? Jo, den kallas för ISBI (I'm Surrounded by Idiots) och går ut på att man ska ta sig igenom 10 generationer och haken är att man bara kan styra en enda sim i sitt hushåll, de andra simmarna får ta hand om sig själva (fri vilja på obviously) därav namnet, vi vet väl alla hur våra kära simmar kan vara lite crazy ibland!  Under spelomgången så räknar man poäng, tex en sim som svimmar är -5 likaså en sims som råkar ut för en olycka om denne inte hinner fram till toaletten i tid och varje födsel är +5 poäng osv. Poängsystemet kan ni se längre ner. Om ni vill ha en mer detaljerad förklaring är det bara att söka. Att fusk inte är tilllåtna säger sig väl självt. 
 
Nu är det så att utmaningen egentligen startar med en Y/A men eftersom det är familjen Goth jag ska spela med kommer det vara de vi ser. Mortimer är våran lilla arvvinge så han kommer vara den enda simmen jag kommer att styra, men jag kommer inte att börja räkna poäng förens han vuxit upp till ungdom. Tills dess får vi lite tid på att förbereda oss, right? 
 
 
Puuuuh, det blev mer text än förväntat! 
 
POÄNGSYSTEM (Kommer synas efter varje inlägg)
-
Olyckor (toalett): -5
Svimmande: -5
Underkänt i skolan: -5
Besök från polisen, brandmän, barnvakter: -5
Dödsolyckor: -10
Besök från socialarbetare: -15
 
+
Födsel: +5
Tvillingar: +10
Trillingar: +15
Uppfyllda LTWs: +10
Uppnådd karriär: +5
Hamnat på hederslistan: +5
Slumpat alla LTWs och egenskaper för en hel generation: +10
För varje 100,000 simoleons intjänade: +20 
Målning av arvvinge: +5
 
 
Jag vill även tacka min vän (Chaos, som nog de flesta känner henne som) för hjälpen med designen och även annat smått ♥



Yo, what's you' name?
I'll be back!

Mail

Awesome?

Be nice