WE GLADLY FEAST ON THOSE WHO WOULD SUBDUE US

0.11 - Sura miner

Hoppsan och så gick det sisådär två veckor utan uppdatering. Hehe, jaaa... vad ska man säga? Jag fastnade för lite annat och har faktiskt inte spelat sen sist. Men idag så startade äntligen upp spelet igen och återförenades med min favoritfamilj. Så här är en alldeles ny del utav Life with the Goths!
 

En helt vanlig dag hemma hos familjen Goth. Spöken hemsöker sängarna samtidigt som vårat skelett till hembiträde bäddar.


Våra äldre simmar är tillbaka från sin semester och det är dags för Gunthers födelsedag! 

Är det bara jag men har han magrats en hel del?! Hm, det kanske är för att det var så längesen jag spelade... 
 

Det fick bli en liten tillställning med enbart familjemedlemmarna.

 
Gunther - Wihoo, att bli äldre äger ju! Jag förstår inte varför alla klagar så! Hipp! Hipp!
 

Gunther - Hurra...

HAHA, alltså jag dog. Han ser så förkrossad ut! Åh, Gunther din stackare </3
 

Under tiden Gunther sörjer sin ålderdom håller Cornelia på och skäller ut Mortimer. 

 
Mortimer - Woah, calm down mother!
 
Cornelia- >:(
 
Blev till en början sur på henne för jag trodde hon skällde på honom utan anledning (något som mina simmar brukar göra) men sen insåg jag att han skolkade från skolan. Hehh, my bad...
 
 
Sådär ja! En ny look satte ett leende på läpparna igen 
 
 
Men nu är det dags för tårtkalas och jag tror faktiskt detta är första gången alla sitter tillsammans och äter i matsalen. I'm gonna treasure this moment forever 
 
 
Och så en bild för att visa hur duktig Cornelia är som i princip städar hela huset dagligen. Vad ska jag göra när du är borta? Bonehilda är ju inte precis någon stor hjälp 
 

Jag märkte att vi hade några räkningar liggandes som ingen verkar behaga att betala så jag fick ta Mortimer och fixa det själv. En varm och solig dag är det också så jag har bestämt mig för att skicka Morty och Bella på en dejt till sommarfestivalen lite senare. Har nämligen precis installerat Seasons!
 

Samtidigt inne i det mörka huset, i skydd mot all sol har ett samtal plötsligt urartat till ett bråk. Gunther är verkligen inte på humör idag.

 
Cornelia försöker bli vän igen genom att försöka ge honom en kyss (!) men det vill inte Gunther veta av.
 
Suck, jag vill så gärna att dessa två ska ha en fin reltion men det verkar inte hända av sig självt. Och eftersom jag inte kommer att kunna styra dem kommer det troligtvis aldrig att ske 
 

Gunther - Uh no thank you...


Cornelia ...
 
Aw, Gunther varför måste du vara så gring jämt?! Jag menar, kolla på hur ledsen du gör henne!

 
Jag fick skicka ner Mortimer till festivalen ensam eftersom en viss Bella var upptagen. Jag ringde flera gånger men varenda gång var det "jag är upptagen nu, försök och ringa igen om ett x antal timmar". Verkligen hela tiden, även då jag ringde när hon skulle vara ledig, tillslut var det "ring igen om 23 timmar" whaaat?
 
Och självklart skulle han stöta på Malcolm också, som om han inte redan var på dåligt humör!
 

En arg Mortimer tar ut sina aggressioner på några flamingoer.

 
Äsch, lägg av och sparka på flamingoer och ta dig en slushsstrut istället Morty! Sagt och gjort.
 
 
En rätt så okej avslutning på dagen trots allt, även om den såklart hade varit mycket bättre om Bella varit där 
 
 
Sådär, det var ännu en del med våra Goths. Jag hoppas ni tyckte om den 
Vad tror ni kommer att hända i nästa del? Vad kommer att hända med Agnes och kommer vi äntligen få våran dejt med Bella? Och kommer Gunther och Cornelia kunna lappa ihop sitt förhållande igen? Troligtvis inte.



Yo, what's you' name?
I'll be back!

Mail

Awesome?

Be nice