WE GLADLY FEAST ON THOSE WHO WOULD SUBDUE US

0.7 - Happy birthday

Välkommen tillbaka till ännu en del utav Life with the Goths. Idag är det äntligen dags för Mortimers födelsedag!!!
 
 
Det verkar som Lolita hade lite för roligt med Gunthers nattduksbord under natten. Hon väckte dessutom Cornelia flera gånger. Hmm...

 
Men nu är det dags för lite kalas! Dukade snabbt ute i trädgården, brukar inte gilla att ha mina fester inomhus då jag tycker att det blir för trångt med så många simmar.

 
Den första till att anlända är Bellas äldre bror Michael Bachelor. Jag gav honom en makeover för ett tag sedan och resultatet blev så snyggt om jag får säga det själv. Synd att ni inte kan se hans vardagsoutfit här 
 
 
Andra gästen var denna kille, en vän till Mortimer från skolan. Jag tror han heter Henry... Henry Hasfalt? Hasfalk? Något sådant i alla fall.

 
Och sist men inte minst våran alldeles egna Bella Bachelor! Vårat andra födelsedagsbarn för idag.
 
 
Hur söt är inte Mortimer i sina finkläder?! Kan inte annat än älska tröjan han har på sig  
 
 
Efter ett tag behagade även Gunther och Cornelia för att delta i sin sons firande. Agnes är inte långt efter.

 
And here we goooooo...
 
 
Eh... IT'S MAKEOVER TIME!

 
What do we think? I think we like it. Yes we do!
 
Upptäckte att Mortimer var den enda simmen jag inte tilldelat ett custom content skin, så jag gjorde det nu. Han fick för övrigt festprisse som egenskap (slumpad) så han är en konstnärlig, ambitiös men grinig festprisse.
 
Mortimer - Ja ja, kan jag få äta min tårtbit nu eller?
 
 
Nope det kan du inte för nu är det dags för Bella att växa upp, wooh!
 
 
Gunther, what are... What are you doing?

 
Och ja, ahem, här har vi våran vackra Bella.

Aww, Michael ser ut att vara stolt över sin lillasyster 
 
 
Varför ser hennes face ut så här?? Hur tänkte dem här egentligen?!
 
 
Och här är resultatet efter hennes makeover. Jag är inte alls nöjd men det får duga antar jag.

 
Här slösar vi ingen tid! Mortimer lägger in en stöt direkt 
 
 
Jag är verkligen inte nöjd med hennes näsa men den var i princip omöjlig. Dessutom tycker jag att näsor är bland det svåraste att få till bra. 
 
Anyway, de hann inte flörta så mycket innan kalaset var slut.
 
 
Slänger även in denna bilden för att visa Mortys vardagsoutfit. Lookin' good there sir!

Mortimer - Yeah don't I?
 
 
Vad tror ni det första Agnes gör efter jag renoverat om Mortys rum? Snor hans nya säng såklart -.-

Varför kan du aldrig använda din egen säng Agnes?!
 
 
Jag köpte även en sådan där magisk geleböne buske för jag är lite nyfiken på att testa eller rättare sagt Mortimer är.

 
Hmmm, han fick humöreffekten "Glöder på utsidan". Först blev jag lite besviken innan jag märkte... 
 
 
... det här! Han är både gul och... ja, glöder verkligen på utsidan hahah.
 
 
Och eftersom Agnes ockuperat hans egen säng fick han ligga i hennes, tillsammans med pappa Gunther.
 
Och med detta så avslutar vi denna delen. See you next time  



Yo, what's you' name?
I'll be back!

Mail

Awesome?

Be nice